Logbogen.

Her på den side vil vi løbende skrive om vores ferie tur på havet i år.

5/6-2000 Vi starter på ferien med at få båden kørt til Horsens. den 29/6-2000.

28/6-2000 Så er der kun 2 dage til vi starter på årets hav tur, vi er ved at være klar til at tage af sted. I morgen får vi båden flytte til Horsens. Vi håber på at det bliver noget bedre vejr fra lørdag !!!!!!

29/6-2000 Nu har vi fået båden i vandet I Horsens, det har været godt vejr til det i dag.
men de lover nu ikke for godt vejr de næste par dage, men så skulle det hvis blive godt igen det håber vi.
Fra i morgen har vi 3 uger´s ferie det bliver dejligt.

1/7-2000 Vi har overnatte i Horsens. Ved middags tid sejlede vi ud. Vi sejlede til Kerteminde 46 mil med lidt vind fra vest. En god tur.

2/7-2000 I dag er vi blevet i Kerteminde. Stod op til sol på agterdækket hvor vi fik morgenmad. Bagefter cykelede vi en lang tur ! til Måle.

3/7-2000 Nu er vi kommet til Omø, efter en pragtfuld sejlads på 28 mil med  havblik igenmen Store Bælt og under Østbroen, den stor og flot.

4/7-2000 Vi er stadig væk på Omø det er en dejlig ø med en lille hyggelig havn, og en smuk natur. I dag har vi cykelet øen rundt, en god tur.

5/7-2000 Så er vi sejlet til Dybvig på Fejø. Vi havde en god tur på 22 mil, og lidt vind. Dybvig er en lille havn. Vi har cykelet til Skalø !

6/7-2000 Nu er kommet til Askø efter en kort sejl tur på 4,5 mil det er en lille havn med 18 gæste pladser. det er begyndt at blæse hernede_/)

7/7-2000 I dag er vi sejlet til Kragenæs ca. 5 mil, en havn med fine faciliteter.

8/7-2000 Vi er ikke kommet fra Kragenæs i dag p.g.a. for meget vind. Så vi kørte med bus til Nakskov i dag. i morgen tidlig sejler vi videre !

9/7-2000 I morges kl 4 sejlede vi til Vordingborg, vi havde en god tur på 25 mil. Har haft lidt regn idag. Vi har været på strøgtur  (søndag)!

10/7-2000 Vordingborg her er vi endnu, fordi i formiddags blæste det en pelikan fra SØ. Har været i Masnedømarinecenter, de har mange ting. Og til GNAGS Koncert.

11/7-2001 Bogø en hyggelig lille havn. Cyklet op i byen og ud til Chokolademuseet en lang tur. Vi eneste gæstesejler i havnen

12/7-2000 Stubbekøbing efter 1.5 mil sejlads, fik en god plads med udsigt over Grønsund og til Bogø. Har været på strøgtur. Det blæser meget!

13/7-2000 Vi har taget en ekstra dag i Stubbekøbing p.g.a. meget vind. Jeg har været på museum, Tina på strøgtur ! måske sejler vi omkring Møns klint imorgen

14/7-2000 Nyord en lille ø ved Stege er vi kommet til nu ! Vi kom ikke omkring Møns klint. Øen er lille med en lille by & gl. huse smalle veje

15/7-2000 Idag sejlede vi til Stege og gik strøgtur. Fik diesel 250 L. til hjemturen. Bagefter sejlede vi til Agersø. Vi ligger for anker i nat.

16/7-2000 Idag er vi sejlet til Kolby Kås på Samsø, en fin tur gennem Store Bælt. Imorgen sejler vi til Horsens, og bliver kørt hjem til Ry.

17/7-2000 Nu er vi kommet til Ry med båden, vi havde en lidt urolig nat i Kolby Kås fordi at der stod noget sø ind i havnen ! Vi sejlede til Horsens for at blive taget op, og kørt hjem. Vi har sejlet ialt 275 sømil i år. Og har haft en rigtig god tur med mange oplevelser. _/)_/)_

Til Toppen.
Copyright(c) 2003 www.ma-ry.dk. All rights reserved.