Logbogen for Ma-Ry.

Sommerferien 2003.

1 del.

Klik her frem til 2 del af logbogen for Ma-Ry.

Klik her for at se den sidste opdatering af 1 del af logbogen.

3/7-2003.
Vi har fået flytte Ma-Ry til Marselisborg havn. I et rigtig træls regnvejr.

4/7-2003.
 Har overnatte i Marselisborg havn. Sejlede kl. 11. en tur om i fiskerrihavnen og bagefter sejlede vi over til Skødshoved havn. En tur på ca. 10 mil.

5/7-2003.
Ligger i Skødshoved havn endnu. En fin lille havn, med en god strand syd for havnen. Har haft fint vejr i dag. Jeg har været ude at bade. DET VAR KOLDT. Vi har haft besøg af mine forældre og Caroline.

6/7-2003.
Er sejlet tilbage til Marselisborg havn i dag, Ca. 6.5 mil. Fin tur. Vi skal jo lige arbejde 4 dage til inden vi har rigtig ferie. Men vi bor i båden i næste uge.

7/7-2003.
I dag har vi ikke fået sejlet noget. Men har gået en tur op i Mindeparken og forbi Marselisborg Slot. Jeg fik også skifte brændstoffilter på båden,

8/7-2003.
Har sejlet 8,2 mil her til aften. En tur om til Risskov hvor vi kastede anker neden for skoven og fik aftensmad der. Bagefter var vi igen lige ind og vende i fiskerihavnen. Vi så også de stor container kraner ude på Mærsk terminalen. Nu er der kun 2 arbejdesdage tilbage inden ferien :o)

9/7-2003.
I dag fik vi besøg, og var ude at spise. En hyggelig aften. Vi er nu klar til den sidste arbejdsdag............!

10/7-2003.
Har været hjemme for at gør det sidste klar til ferien. (Far har slået græs)  Er i båden ved 21 tiden, får fyldt vand på og får pakket det sidste. Går i seng kl ca. kl 23 og bliver enig om at vi vil stå op kl 4 og sejle ned igennem Storebælt, helt til Nyborg ca. 59 mil. fordi vi kan nok ikke sejle lørdag, og de lover jo en del vind på lørdag.

11/7-2003.
Kl 4.00 stod vi op på vores første ferie dag for at sejle  59,6 mil på 7 timer ! (Skipper er glad for at kom ud at sejle) Nu er vi i Nyborg, vi havde en rigtig god tur, med en flot solopgang over Mols, og næsten ingen vind. Vi har fået en god plads i den Gl. Lystbådehavn tæt på centrum (og alle tøjforretningerne). Der var By nigtht op i byen i aften, så vi har været på strøg tur igen ! BUSTER fra Ry er også kommet til Nyborg i dag.

12/7-2003.
Vi er blevet i Nyborg i dag, det blæser en del, så vi slapper af. Og vi har været over se skoleskibet Danmark som kom ind i havnen, midt i morgenmaden ! (Kl. 10) Bagefter gik vi op i byen for at købe jordbær. Vi fik ikke købt nogle jordbær, men en cykelkurv og 2 symaskiner...........! Vi så også den her fortøjningen, som holder et lille træskib på 40 fod...........!

13/7-2003.
I dag er vi sejlet til Lundeborg en fin lille tur på ca. 10 mil. Det er blevet rigtig godt vejr nu med masser af sol og næsten ingen vind, så jeg var ude at bade lige før vi kom til Lundeborg det var dejligt og vandet var næsten ikke koldt........! Der er ved at blive bygget en ny havn og den skulle hvis havde været færdig, det er den ikke. Så der er fyldt op i den Gl. havn. Der var ikke en flot aften og helt vindstille. I morgen sejler vi nok til Dagløkke over på Langeland.

14/7-2003.
Vi er sejlet til Dagløkke en tur på ca. 5,5mil. En hyggelig lille havn med fine faciliteter. Og vi havde en rigtig flot solnedgang. I morgen sejler vi til Thurø.

15/7-2003.
Vi er sejlet fra Dagløke i dag, ca. 9,5 mil. En flot tur forbi Valdermarslot til Thurø Bund hvor vi ligger for anker, og nyder det gode vejr, vi har været ude at bade flere gange i dag. Vi ligger ca. 24 både for anker her, det er et flot syn. I morgen sejler vi nok ind til Cambøt Lystbådehavn en tur på ca 1 mil, og vil cykel lidt rundt på Thurø.

16/7-2003.
Vi har overnatte for anker i nat. Vi var ude at bade inden kl 9 i dag det var dejlig frisk. Er sejlet ind til Cambøt Lystbådehavn ca 0,6 mil ! Og har en god plads men lidt urolig fordi der blæser fra Øst i dag. Det er en hyggelig havn med et helt nyt klubhus som er åben for gæstesejler. Vi har cyklet rundt på hele øen i dag 21 km hvor vi så turbåden Helge ude ved Grasten. Og vi har gået på stien fra sejlklubben hen til Mårodde efter vi havde grillet oppe på grilpladsen med udsigt over mod Troense.I morgen cykler vi nok ind til Svendborg.

17/7-2003.
Vi er sejlet ind til Svenborg i dag ca. 3,2 mil. Vi havde snakket med Bounty og M/S Læsø som lå i Rudkøbing de vil sejle ind til Svendborg i dag. Så vi synes det kunne være meget hyggelig hvis vi kunne komme til at ligge sammen. Så nu ligger vi ind i inderhavenen på siden af Bounty og M/S Læsø tæt på centrum. Der masser af Gl. træ sejlskib her fordi der er Classic Week, det er et flot syn med alle de gammel skibe. Og selvfølgelig skal vi havde en Albani Classic når vi er i Svendborg til Classic Week............!
Vi bliver her til lørdag. Tina´s far kommer og besøger os.

18/7-2003.
Ja vi er jo i Svendborg endnu. Vi har fået 4 andre både uden på os men det går fint, der er jo ingen vind her. Vi har slappet af og været på strøgtur igen i dag. Så alle forretningerne er blevet set efter igen ! Der er mange både at se på, da der jo træskibs sejladser ude på Svendborgsund. Dannebrog kom ind her til aften, så det har vi også været henne at se. Vi fik Lange til aftensmad i dag, en rigtig god fisk som smagt godt.
I morgen sejler vi nok til Strynø.

19/7-2003.
I dag sejlet vi fra Svendborg og til Strynø ca. 13 mil. Vi har Tina´s far med som skal med på ø tur. M/S Læsø og Bounty sejler til Ærøskøbing. Vi har en dejlig tur med næsten ingen vind. Får en god plads på Strynø. Vi går en tur rundt på øen og slapper af i båden, Tænder op grillen til aften og nyder en flot solnedgang.

20/7-2003.
Vi er sejlet til Rudkøbing i dag ca. 4 mil. Vi har grillet her til aften, med Tina´s fætter Eigel med familie, Som er til Langelandsfestivald. Tina´s far skal hjem i dag.
I morgen sejler vi til Ærøskøbing, hvor vi nok vil blive et par dage.

21/7-2003.
I dag stod jeg op kl. 5,45 for at høre vejrudsigten ! Vi sejler mod Ærøskøbing kl. 8,15, og vi var der kl. 10,35, efter 15,5 mil. vi har sejlet med en fart på ca. 7 knob. Det var helt vindstille så det var en dejlig tur. Har været en tur op i byen, det er en flot by med mange gammel huse. Vi havde en rigtig flot solnedgang igen her til aften. Jeg har gjort cyklerne klar, så i morgen vil vi cykel lidt rundt på øen.

Frem til 2 del af logbogen for Ma-Ry.